Jak nie czytam, jak czytam

Akcja „Jak nie czytam, jak czytam” ma na celu promocję czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży. Polega na wspólnym czytaniu, tym razem 1 czerwca 2017 r. o godzinie 10.00.

Szkoły i biblioteki mogą wziąć udział w akcji i nawet wygrać nagrodę.

W czerwcu 2016 r. 432 608 uczniów ustanowiło rekord w masowym czytaniu w jednym momencie.

Organizatorem akcji jest redakcja miesięcznika „Biblioteka w Szkole” – od 26 lat jednego z najpopularniejszych czasopism dla nauczycieli.

Według badań 63% Polaków nie czyta w ciągu roku ani jednej książki.
Badania obejmują jednak osoby powyżej 15 roku życia.
Młodzież czyta znacznie więcej!

Akcja może się wydawać dziwna, szczególnie osobom, które czytanie uważają za coś bardzo osobistego, wręcz intymnego. Jednak takie akcje mogą trafiać do młodych ludzi i osiągać swój cel. Tak więc kto może i chce niech wesprze akcję, a może będzie nas, czytających, choć trochę więcej? Oby!

Wszystkie szczegółowe informacje znajdziesz na czytamy.org

W czym konkretnie pomoże akcja:

„1. Promocja czytania i książek wśród uczniów, inicjowanie mody na czytanie, pokazanie nieczytającym uczniom, że książki są popularne wśród ich rówieśników.

2. W poczytaniu sobie. Dla rozrywki, bez dorabiania wielkiej filozofii. By pokazać nieczytającym uczniom, że książka to nie tylko lektura, za której nieprzeczytanie są karani, lecz przede wszystkim miła forma spędzania czasu.

3. Dodatkowy element rywalizacji (przeciwstawienie podejścia do czytania młodzieży wskaźnikom starszych pokoleń) przekona uczniów, że czytaniem można i należy się chwalić.

4. Biblioteki po raz kolejny zostaną zauważone w ogólnopolskich mediach, przekonując zainteresowane środowiska o swojej przewodniej roli w promocji czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży.

5. Biblioteki mają kolejną okazję do przekonania opinii publicznej, że kondycja bibliotek przekłada się na wskaźniki czytelnictwa.”

 

 

Przemysław Pufal - uzależniony od czytania i bojący się, że nie będzie co czytać